Sklep

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO DZIAŁAJĄCEGO POD ADRESEM www.alilo.pl

Sklep (Serwis) stanowi własność i jest administrowany przez Annę Steć, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą MASF DISTRIBUTION Anna Steć; adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej przy ul. Zielonej 1B/7B, 32-082 Bolechowice, NIP: 679-277-16-37, REGON: 123001949.

I. DEFINICJE POJĘĆ UŻYTYCH W REGULAMINIE

  1. Sprzedawca, Usługodawca –  Anna Steć, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą MASF DISTRIBUTION Anna Steć, adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej przy ul. Zielonej 1B/7B, 32-082 Bolechowice, NIP: 6792771637, REGON: 123001949, tel. +48 885-678-678, [email protected].
  2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca w Serwisie zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  3. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w przypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna, posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, nabywająca towary za pośrednictwem sklepu internetowego www.alilo.pl; Kupujący jest jednocześnie Usługobiorcą zawierającym umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  4. Strony – strony umowy zawartej w Serwisie, tj. Sprzedawca i Kupujący.
  5. Serwis, Sklep Internetowy – strona internetowa www.alilo.pl/sklep, w ramach której funkcjonuje sklep internetowy.
  6. Zamówienie – złożone przez Kupującego Sprzedawcy oświadczenie woli, zmierzające do zawarcia umowy i określające istotne warunki takiej umowy. W przypadku Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem oświadczenie to zostaje złożone po otrzymaniu przez Konsumenta informacji na temat:
    – głównych cech świadczenia,
    – danych identyfikujących Sprzedawcę,
    – łącznej ceny lub wynagrodzenia za świadczenie wraz z podatkami lub sposobie, w jaki będą one obliczane, opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach lub obowiązku ich uiszczenia, w razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony – łącznej cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie płatności za okres rozliczeniowy,
    – sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez Sprzedawcę oraz stosowanej przez procedurze rozpatrywania reklamacji;
    – przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność świadczenia z umową;
    – treści usług posprzedażnych i gwarancji;
    – czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy,
    – funkcjonalności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony;
    – mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
    – minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy.
    Dodatkowo, w przypadku Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem, oświadczenie to zawiera także potwierdzenie, ze Konsument wie, że pociąga ono za sobą obowiązek zapłaty.
  7. Konto – odróżniany za pomocą indywidualnego loginu i hasła Kupującego zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w ramach którego gromadzone są dane Kupującego, w szczególności dane o złożonych zamówieniach.
  8. Rejestracja – wprowadzenie przez Kupującego danych do systemu teleinformatycznego Sprzedawcy skutkujące utworzeniem Konta.
  9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu kodeksu cywilnego, zawarta w języku polskim między Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Serwisu.
  10. Towar, Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Serwisu.1
  11. Regulamin – niniejszy regulamin stanowiący regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, regulujący także warunki sprzedaży w serwisie, zgodnie z innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa mającymi zastosowanie w omawianym zakresie.
  12. Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  13. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej;
  14. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca konsumentowi na:
    a) wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej;
    b) wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi,
    c) inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej;
  15. Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;
  16. Newsletter – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści kolejnych edycji Newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach i akcjach promocyjnych w Sklepie Internetowym.

II. REJESTRACJA W SERWISIE, TWORZENIE KONTA

  1. Rejestracja w Serwisie jest procesem dobrowolnym i bezpłatnym.
  2. Celem finalizacji Rejestracji i założenia konta, Kupujący powinien podać następujące dane:
    a) adres e-mail,
    b) hasło,
    zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności i zaakceptować ich postanowienia.
  3. Po wprowadzeniu podanych wyżej danych na adres e-mail podany podczas rejestracji wysyłana jest wiadomość e-mail z potwierdzeniem utworzenia Konta, informacją o nadanej nazwie użytkownika w Serwisie oraz linkiem do strony, na której możliwe jest zalogowanie się do Konta.

III. SKŁADANIE ZAMÓWIENIA

  1. Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Serwisu nie jest równoznaczne z przyjęciem do realizacji.
  2. Złożenie Zamówienia stanowi, złożoną Sprzedawcy przez Kupującego, ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego.
  3. Rejestracja i założenie w jej wyniku Konta nie jest warunkiem koniecznym złożenia Zamówienia w Serwisie. Rejestracja ułatwia jednak dokonywanie zamówień w Serwisie i pozwala na śledzenie statusu realizacji zamówienia oraz przeglądanie historii zakupów.
  4. W celu złożenia Zamówienia Kupujący powinien uruchomić stronę internetową Serwisu, dodać do wirtualnego „koszyka” Towar, który zamierza kupić. Dodanie Towaru do „koszyka” nie stanowi złożenia Zamówienia. Towary mogą być dodawane lub usuwane z „koszyka”.
  5. „Koszyk” ułatwia zarządzanie zamawianymi produktami oraz przeliczanie wartości Zamówienia.
  6. Finalizacja Zamówienia polega na dodaniu do „koszyka” wybranych towarów, wskazaniu danych do dostawy, wybraniu formy wysyłki i metody płatności oraz opcjonalnie na dodaniu uwag do zamówienia. Następnie, Kupujący powinien zalogować się na założone wcześniej konto lub podać następujące dane płatnika:
    a) imię i nazwisko,
    b) adres (miasto, kod pocztowy, ulica, numer domu),
    c) numer telefonu,
    d) e-mail
    wraz z zaznaczeniem czy jest osobą fizyczną czy firmą, zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptowaniem jego postanowień. Następnie, Kupujący powinien postępować zgodnie z wyświetlanymi podczas procesu Zamówienia wskazówkami, w tym zwłaszcza potwierdzić stan wiedzy Kupującego będącego jednocześnie Konsumentem o tym, że Zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
  7. Po złożeniu prawidłowego Zamówienia, Sprzedawca sprawdza dostępność Towaru i w razie pozytywnej weryfikacji przesyła niezwłocznie kupującemu na adres poczty elektronicznej (e-mail) informację o przyjęciu Zamówienia. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą potwierdzenia Kupującemu przez Sprzedawcę informacji o przyjęciu Zamówienia.
  8. Po zawarciu umowy przez Strony, Sprzedawca przesyła wiadomością e-mail na podany przez Konsumenta adres poczty elektronicznej, potwierdzenie zawarcia umowy, zawierające informacje, do których wskazania Kupującemu przed zawarciem umowy jest zobowiązany zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta, tj.:
    a) informacje o głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
    b) dane identyfikujące sprzedawcę, w tym o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także o numerze, pod którym został zarejestrowany;
    c) adres przedsiębiorstwa, adres poczty elektronicznej, numery telefonu lub faksu jeżeli są dostępne, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się ze sprzedawcą;
    d) adres, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt. c;
    e) łączna cena lub wynagrodzenie za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz inne koszty, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, w razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę – łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę – także łącznych miesięcznych płatności;
    f)koszty korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
    g) sposób i termin zapłaty;
    h) sposób i termin spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
    i) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. Prawa konsumenta(dalej jako „ww. ustawa”), a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ww. ustawy;
    j) kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość – kosztach zwrotu rzeczy, jeżeli ze względu na swój charakter rzeczy te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
    k) obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35 ww. ustawy, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 ww. ustawy;
    l) braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ww. ustawy lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
    m) przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową;
    n) istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
    o) kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23.08.2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
    p) czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
    q) minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy;
    r) wysokości i sposobie złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych, które konsument jest zobowiązany spełnić na żądanie przedsiębiorcy;
    s) funkcjonalności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony;
    t) mających znaczenie interoperacyjnościach treści cyfrowych ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem, o których przedsiębiorca wie lub powinien wiedzieć;
    u) możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
  9. W celu kompleksowej i niezwłocznej realizacji Zamówienia, jak również w celu weryfikacji, poprawności danych wskazanych w Zamówieniu, Sprzedawca może dodatkowo kontaktować się z Kupującym telefonicznie bądź poprzez wiadomość e-mail.
  10. Zamówienia są realizowane we wszystkie dni tygodnia, za wyjątkiem sobót, świąt i dni wolnych ustawowo od pracy.
  11. Na całkowity czas realizacji Zamówienia składa się procedura przygotowania Towaru przez Sprzedawcę oraz czas potrzebny podmiotowi realizującemu dostawę na dostarczenie przesyłki do Kupującego.
  12. Zamówiony Towar dostarczony zostanie na adres wskazany przez Kupującego.
  13. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
    – udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz
    – przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. III.8. Regulaminu.
    Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
  14. Informacje o towarach, takie jak w szczególności: ogłoszenia, cenniki podane w serwisie nie stanowią oferty, a są zaproszeniem do zawarcia umowy.

IV. ZAPŁATA CENY, REALIZACJA ZAMÓWIENIA, WARUNKI DOSTAWY

  1. Płatność za nabyty w serwisie przez Kupującego Towar dokonywana jest za pomocą sposobów płatności udostępnionych w serwisie.
  2. Wszystkie ceny w serwisie podane są w złotych polskich i są cenami brutto, zawierającymi podatki i opłaty w wysokości wynikającej z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  3. Koszty dostawy Towaru podane są oddzielnie w Serwisie oraz są widoczne w formularzu w toku realizacji procesu zamówienia.
  4. Serwis umożliwia Kupującemu następujące formy płatności:
    a) płatność szybkim przelewem PayNow,
    b) płatność BLIKIEM,
    c) płatność PayU,
    d) przelew bankowy
  5. W przypadku wyboru sposobu płatności w postaci przelewu na konto Sprzedawcy, po dokonaniu zamówienia Kupujący otrzymuje wiadomość e-mail z numerem rachunku bankowego Sprzedawcy. W tytule przelewu należy podać numer Zamówienia. Zamówienie jest realizowane niezwłocznie po zaksięgowaniu zapłaty na koncie Sprzedawcy. Brak zapłaty w ciągu 30 dni powoduje anulowanie Zamówienia przez Sprzedawcę.
  6. Kupujący dokonuje zakupu Towaru oraz Zamówienia usługi według cen oraz wysokości kosztów dostawy obowiązujących w chwili złożenia Zamówienia. Wysokość kosztów dostawy uzależniona jest od sposobu dostawy wybranego przez Kupującego.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wysokości kosztów dostawy, w szczególności w przypadku zmiany cenników usług świadczonych przez podmioty trzecie realizujące dostawy. Postanowienie to nie dotyczy zamówień już realizowanych.
  8. Sprzedawca może przeprowadzać i odwoływać okolicznościowe akcje promocyjne, o czym będzie informował w serwisie.
  9. Serwis realizuje Zamówienia na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  10. Realizacja Zamówień następuje w terminie do 30 dni kalendarzowych.
  11. Dostawa Towarów wskazanych w Zamówieniu następuje za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD oraz firmy kurierskiej InPost (w tym do paczkomatów InPost).
  12. Jeżeli spełnienie przez Sprzedawcę świadczenia nie jest możliwe z powodu braku dostępności Towaru, Sprzedawca niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomi o tym Kupującego i zwróci całą otrzymaną od niego sumę pieniężną, jeżeli jakakolwiek suma została już uiszczona.
  13. Zalecane jest dokonanie przez Kupującego w miarę możliwości sprawdzenia stanu Towaru po dostarczeniu przesyłki i w obecności przedstawiciela podmiotu realizującego dostawę spisanie odpowiedniego protokołu. Sprawdzenie przesyłki usprawni dochodzenie ewentualnych roszczeń od podmiotu odpowiedzialnego w przypadku mechanicznego uszkodzenia przesyłki powstałego w trakcie transportu. W takich sytuacjach celowe jest, aby Kupujący skontaktował się w miarę możliwości w jak najszybszym czasie ze Sprzedawcą.
  14. Koszt dostawy wynosi odpowiednio:
    a) w przypadku wyboru płatności w formie przedpłaty: 9 zł (pick-up DPD), 15 zł (kurier DPD), 13 zł (kurier InPost), 15 zł (paczkomat InPost);
    b) w przypadku wyboru formy płatności za pobraniem: 15 zł (kurier InPost), 20 zł (kurier DPD); 20 zł (Paczkomat Inpost);
    c) w przypadku dostawy towaru, którego waga przekracza 30 kg – koszt dostawy zostanie ustalony z Kupującym indywidualnie;
    d) w przypadku dostawy towaru za granicę – koszt dostawy zostanie naliczony w koszyku po wyborze w formularzu zamówienia kraju docelowego.
  15. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających dotrzymanie terminu dostawy, Kupujący zostanie o nich niezwłocznie poinformowany telefonicznie lub za pomocą poczty e-mail.

V. ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ Z KONSUMENTEM

  1. Kupujący, będący jednocześnie Konsumentem, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania Zamówienia, a w przypadku gdy Zamówienie obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części.
  2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    a) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
    e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    g) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    i) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    j) zawartej w drodze aukcji publicznej;
    k) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    l) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ww. ustawy;
    m) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
  3. Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, musi złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy, np. mailowo na adres [email protected] lub w formie pisma wysłanego pocztą na adres: ul. Zielona 1B/7B, 32-082 Bolechowice.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć na poniższym formularzu. Wykorzystanie poniższego formularza ma na celu ułatwienie realizacji procedury odstąpienia od umowy i nie jest obligatoryjne:

    ***
    WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
    (formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

    ***

  5. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu przed upływem 14-dniowego terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Konsumenta z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  7. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać osobie upoważnionej do odbioru  niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarcza odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności ich poniesienia.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim. Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
    a) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
    b) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę;
    c) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    d) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
    Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt. a – c, Sprzedawca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez Sprzedawcę. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od przedsiębiorcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony przedsiębiorcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika, co nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w zdaniu poprzednim.
  9. Postanowienia pkt. V Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z rzeczy w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

VI. RĘKOJMIA ZA WADY FIZYCZNE I PRAWNE

  1. Niniejszy punkt VI. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
  2. Zakres odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Towaru z umową jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  3. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Konsumenta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach Konsumenta.
  4. Szczegółowe postanowienia dotyczące reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Konsumenta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta, w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
  5. W razie stwierdzenia przez Kupującego niezgodności Towaru z Umową, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym Sprzedawcę za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej Sklepu, mailowo na adres [email protected] lub pisemnie na adres ul. Zielona 1B/7B, 32 – 082 Bolechowice.
  6. Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
    a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
    b) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia; oraz
    c) danych kontaktowych składającego reklamację co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  7. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji powinien nastąpić na adres: ul. Zielona 1B/7B, 32 – 082 Bolechowice.
  8. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
  9. Postanowienia pkt. VI Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do przedsiębiorców, w tym zwłaszcza do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  10. Sprzedawca udziela 12-miesięcznej gwarancji na towary sprzedawane za pośrednictwem Serwisu. Zasady gwarancji zostały określone w Regulaminie świadczenia usług gwarancyjnych i pogwarancyjnych.

VII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów za pośrednictwem naszej strony www.alilo.pl, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) – Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Jednocześnie przypominamy, że adres poczty elektronicznej MASF DISTRIBUTION Anna Steć, pod którym można się z nami skontaktować to [email protected].

VIII. UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI ELEKTRONICZNEJ

  1. Za pośrednictwem Serwisu, Usługodawca świadczy następujące usługi elektroniczne:
    a) utworzenie i utrzymanie konta w Serwisie,
    b) możliwość składania Zamówień za pośrednictwem Serwisu
    c) newsletter
  2. Świadczenie usług elektronicznych za pośrednictwem Serwisu jest darmowe.
  3. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na utworzeniu i utrzymaniu konta w Serwisie oraz usługa Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.
  4. Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na możliwości złożenia Zamówienia poprzez odpowiedni formularz zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez usługobiorcę.
  5. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym: komputer z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa z włączoną obsługą javascript: Firefox 3.6 do 36, Internet Explorer 8, 9, 10 lub 11, Chrome 4.0 do 32.0, Opera 10.50 do 19, Safari 6.0 – 7.0. Zalecana rozdzielczość monitora 1024×768 pikseli.
  6. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Serwisu w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, co oznacza m.in. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  7. Usługobiorca ma możliwość składania reklamacji związanych ze świadczeniem usługi elektronicznej za pośrednictwem Serwisu poprzez wysłanie wiadomości e-mail lub też pisemnie na adres Sprzedawcy. Usługodawca rozpatrzy reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni liczonych od dnia złożenia reklamacji.
  8. Usługodawca udzieli odpowiedzi w sprawie reklamacji na podany przez usługobiorcę adres e-mail lub w inny uzgodniony przez Strony sposób.
  9. Usługobiorca ma prawo wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym bezterminową umowę o świadczenie usługi elektronicznej o charakterze ciągłym w każdym czasie i bez wskazania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub też pisemnie na adres Sprzedawcy.
  10. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć bezterminową umowę o świadczenie usługi elektronicznej, w wypadku gdy usługobiorca obiektywnie lub uporczywie narusza Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od złożenia oświadczenia woli o jej wypowiedzeniu.
  11. Wskutek wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi elektronicznej zawartej na czas nieoznaczony przez usługodawcę lub usługobiorcę nie dochodzi do naruszenia praw lub świadczeń nabytych przez Strony w czasie trwania umowy.
  12. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi elektronicznej w każdym czasie na drodze porozumienia Stron.

IX. POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Administratorem danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem www.alilo.pl jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupujących są chronione zgodnie z Polityką Prywatności umieszczoną na stronie www.alilo.pl.

X. INFORMACJE DODATKOWE

  1. Serwis, a w tym jego struktura, układ graficzny, teksty, zdjęcia i grafika oraz umieszczone w nim opisy stanowią wyłączną własność Sprzedawcy, a tym samym podlegają ochronie prawnej, przewidzianej w ustawie z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 ze zm.), a do skorzystania z nich, a zwłaszcza ich rozpowszechniania, konieczna jest zgoda Sprzedawcy.
  2. Wszystkie materiały graficzne użyte do prezentacji Towaru w Serwisie, a także same Towary są chronione na podstawie prawa autorskiego.
  3. Graficzna prezentacja towarów w Serwisie (wizualizacje, poglądowe rysunki) może nieznacznie odbiegać od dokumentacji technicznej.
  4. Zmiana treści niniejszego Regulaminu może nastąpić po uprzednim poinformowaniu Kupujących o tych zmianach, nie później niż w terminie 30 dni przed dniem ich wejścia w życie. Zamówienia złożone w trakcie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu będą realizowane zgodnie z postanowieniami poprzedniej wersji Regulaminu. Brak zgody Kupującego na zmiany w Regulaminie oznacza konieczność usunięcia konta w Serwisie.
  5. Sprzedający podejmuje wszelkie możliwe środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych podawanych podczas rejestracji oraz podczas składania zamówień.
  6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za udostępniane dane, w zakresie dopuszczalnym przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, jeżeli udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych, nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
  7. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sprzedawcą, a Kupującym, będą rozpatrywane przez Sąd powszechny właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. z 1964 r. nr 43 poz. 296 ze zm.).
  8. Kupujący mogą kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
    a) telefonicznie: +48 885-678-678,
    b) mailowo: [email protected],
    c) pisemnie na adres: ul. Zielona 1B/7B, 32-082 Bolechowice.
  9. Kupujący mają możliwość uzyskania dostępu do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej Serwisu.
  10. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 13.10.2025 r.
  11. W sprawach nieobjętych Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.