
Na rok szkolny 2024/25 stworzyliśmy drugą już edycję programu edukacyjnego pt. “Królicza Łapka”, którego głównym założeniem jest kreatywne i innowacyjne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci w wieku przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek edukacyjnych, jakimi są króliczki Alilo.
W drugiej edycji “Króliczej Łapki” zabawy zostały opracowane dla dwóch modeli króliczków: Alilo Smarty Bunny R1 oraz Alilo Honey Bunny G6.
Program zawiera również zestaw zabaw dodatkowych, przygotowanych dla króliczka Alilo Happy Bunny P1.
Program odwołuje się do podstawy programowej wychowania przedszkolnego, w szczególności uwzględniając realizację założeń głównego celu, jakim jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Uwzględnia także zadanie przedszkola, jakim z kolei jest wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Dodatkowo, program “Królicza Łapka” wpisuje się w kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2024/25, wspiera dobrostan dzieci i ich zdrowie psychiczne, rozwija empatię i wrażliwość na potrzeby innych oraz wspomaga edukację prozdrowotną.
Program składa się z 5 modułów:
ŚWIAT SŁYSZĘ
ŚWIAT WIDZĘ
ŚWIAT CZUJĘ
ŚWIAT POZNAJĘ PRZEZ DOTYK I RUCH
ŚWIAT INTEGRUJĘ
Poszczególne zabawy w modułach skoncentrowane są na odbiorze wrażeń poprzez oddziaływanie na wiele zmysłów dzieci oraz dostosowanie do rozwoju poznawczego, aktywności, doświadczeń i potrzeb dziecka.
Co w II edycji?
W II edycji programu edukacyjnego „Królicza Łapka” chcemy zaopiekować się dobrostanem dzieci i nauczycieli, dlatego każdy moduł rozpoczynamy inną (nową) formą aktywności. Będzie to trening uważności, relaksacja i wizualizacja. Dzięki tym elementom chcemy stworzyć bezpieczne i wypełnione wsparciem środowisko dla wszystkich uczestników programu.
Cele szczegółowe programu:
- kształtowanie i doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych;
- doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, zespole, parze;
- wyciszenie trudnych i wyzwalanie przyjemnych emocji podczas zabawy;
- rozwój psychomotoryczny wspierający ogólną sprawność dzieci;
- poprawa koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- rozwój kreatywności i chęci eksplorowania otoczenia poprzez różnorodne dostarczanie bodźców.

lub zgłosić swoją placówkę do kolejnej edycji?
Zapraszamy do kontaktu!
Katarzyna Wyrostek-Pogan
koordynator programu edukacyjnego
tel. +48 730-080-470
e-mail: [email protected]